In de nasleep van de pandemie neemt het produceren van educatieve content een vogelvlucht. Deze ontwikkeling zorgt voor een splitsing van FilmQi naar FilmQi productions en FilmQi Tools. Met FilmQi Productions, als specialist voor educatieve video en gedragsverandering, vervullen we een behoefte om breed mee te denken met opdrachtgevers in een niche markt. Door de gebundelde ervaring in educatie en de interne tools ontstaat een krachtige partner voor opleiders, HR-afdelingen en ontwikkelfondsen.
In 2017 ziet het FilmQi platform het levenslicht. Het platform, dat in eigen beheer is gebouwd, is bedoeld om grote volumes video op efficiënte wijze te kunnen aansturen. Het platform groeit snel uit en internationale wateren worden bevaren. Ondanks de niche markt telt het platform inmiddels 4000 gebruikers in negen landen.
In 2010, in de nasleep van de financiële crisis wordt er bij FilmQi steeds meer educatieve content geproduceerd. Brancheopleiders, met name op het MBO, vinden steeds vaker hun weg naar FilmQi. Naast educatieve video’s worden ook veel commerciële producties gedraaid, zoals bedrijfsfilms en commercials. Naast de vaste schil wordt een flexibele schil van ervaren filmmakers aangetrokken om content te kunnen leveren in een hoger segment.
Het is 2006 als FilmQi wordt opgericht door Joshiya (Jos) Mitsunaga. Het bedrijf, toen nog gevestigd in de bollenstreek (Sassenheim), produceert op dat moment vooral concertregistraties en videoclips. Ook is FilmQi producent van programma’s voor de regionale omroep Info thuis TV. Het bedrijf groeit gestaag en uiteindelijk bestaat het vaste team uit vier medewerkers.